Verkkokaupasta tai vastaanotosta ostettu Kuntokeskus Pro asiakkuus
1. Kuntokeskus Pro:n asiakassopimus tehdään aina Kuntokeskus Pro:n verkkokaupasta tai vastaanotosta. Asiakas hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan tässä sopimuksessa määritettyjä ehtoja maksaessaan ensimmäistä maksua verkkokaupassa tai esittämällä virallisen henkilötodistuksen asiakastunnistetta noutaessaan. Kuntokeskus Pro:n asiakkaita ovat kaikki tämän palvelusopimuksen verkkokaupassa hyväksyneet ja aloitusmaksun sekä palvelumaksun maksaneet 15 vuotta täyttäneet henkilöt joilla on käytössään sähköpostiosoite ja suomalainen tilinumero.
Alaikäisen jäsenyys
Alle 18 vuotias henkilö kuntoilee Kuntokeskus Pro:n sopimuksen hyväksyneen huoltajan vastuulla ja hänelle luovutetaan asiakastunniste ainoastaan tämän hyväksynnällä. Vanhempi tai huoltaja on laillisesti vastuussa jäsenyydestä ja kaikista jäsenyyteen liittyvistä maksuista. Jos jäsenyys on perustettu alaikäiselle henkilölle, tulee maksajan/huoltajan laskutusosoite ilmoittaa Kuntokeskus Pro:lle verkkokaupassa huoltajan tiedot kohdassa tai sähköpostitse info@kuntokeskuspro.fi. Tämä on tärkeää, jotta laskut ohjautuvat oikeaan osoitteeseen. Asiakas on tietoinen, että Kuntokeskus Pro toimii osittain ilman paikalla olevaa henkilökuntaa, ja että pääasiallinen kommunikointi keskuksen kanssa tapahtuu sähköpostitse. Kuntokeskus Pro:lla on oikeus siirtää tämä sopimus kolmannelle osapuolelle.
Asiakkaalla on oikeus hyödyntää Kuntokeskus Pro:n palveluja asiakaskauden aikana tämän sopimuksen ehtojen mukaisesti.
2. Asiakkaalle luovutetaan käyttöön asiakkuuden todentamista varten henkilökohtainen avainkortti. Asiakas sitoutuu leimaamaan avainkorttinsa tai avaamaan oven mobiilisovelluksella aina Kuntokeskus Pro:lla käytäessä. Se on myös erikseen pyynnöstä näytettävä henkilökunnalle. Avainkortin katoamisesta on viipymättä ilmoitettava Kuntokeskus Pro:hon.
Asiakas on vastuussa huolimattomasti säilytetyn avainkortin väärinkäytöstä mahdollisesti koituvista kustannuksista.
Asiakas on vastuussa osoite- ja henkilötietojen paikkaansa pitävyydestä ja päivityksistä. Asiakkaan on välittömästi tiedotettava yhteystietojensa muutoksesta. Kuntokeskus Pro tallentaa asiakkaan tiedot omiin tietojärjestelmiinsä ja käsittelee tietoja henkilötietolain mukaisesti.
Avainkortin kadotessa tulee asiakkaan lunastaa uusi kadonneen avainkortin tilalle hinnaston mukaista maksua vastaan. Vioittuneet avainkortit vaihdetaan veloituksetta. Avainkorttia ei saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön. Avainkortti tulee palauttaa sopimuksen irtisanomisenyhteydessä.
a) Mikäli asiakas luovuttaa avainkorttinsa tahallisesti sellaiselle henkilölle, jolla ei ole voimassa olevaa Kuntokeskuksen avainkorttia ja kyseinen henkilö käyttää luvattomasti Kuntokeskuksen palveluita, seuraa tästä asiakkaalle 500 € (viisisataa euroa) sakko. Tässä tapauksessa Kuntokeskuksella on myös mahdollista irtisanoa asiakkuus välittömästi.
b) Mikäli asiakas päästää tahallisesti Kuntokeskuksen tiloihin sellaisen henkilön, jolla ei ole voimassa olevaa Kuntokeskuksen avainkorttia ja kyseinen henkilö käyttää luvattomasti Kuntokeskuksen palveluita, seuraa tästä asiakkaalle 500 € (viisisataa euroa) sakko. Tässä tapauksessa Kuntokeskuksella on myös mahdollista irtisanoa asiakkuus välittömästi.
3. Palvelusopimuksen alussa suoritetaan hinnaston mukainen aloitusmaksu. Aloitusmaksua ei palauteta palvelusopimuksen mahdollisen purkamisen yhteydessä.
4. Asiakkuus on voimassa sopimukseen merkityn sopimuskauden. Asiakkuus on henkilökohtainen. Palvelusopimus on voimassa joko toistaiseksi tai määräaikaisesti. Asiakkuus jatkuu automaattisesti tai niin kauan kun asiakkuuteen liittyvät maksut on suoritettu eikä sopimusta ole sähköpostitse irtisanottu.
5. Asiakkuuden voi tarvittaessa tauottaa terveyssyistä (todistusta vastaan) tai irtisanoa. Kaikissa em. tapauksissa asiakas tekee ilmoituksen sähköpostitse tai kirjallisesti. Muu irtisanominen on mitätön.
Määräaikaisessa vuosijäsenyydessä ei ole tauotus- tai keskeytysmahdollisuutta.
Toistaiseksi voimassa olevassa jäsenyydessä ei ole tauotusmahdollisuutta muutoin kuin raskauden, asepalveluksen tai vakavan sairauden perusteella. Tauon ehtona on vähintään 4 kuukautta kestänyt yhtäjaksoinen jäsenyys.
Edellä mainitun taukoperusteen täytyy kestää vähintään yhden (1) kuukauden ajan, jotta tauotus on mahdollinen. Tauosta tulee sopia sähköpostitse osoitteessa info@kuntokeskuspro.fi, jonka jälkeen perusteesta tulee erillisen pyynnön mukaisesti esittää luotettava todistus. Jäsen huolehtii itse todistuksen tietoturvallisesta lähettämisestä. Todistus tulee lähettää salattuna sähköpostina jäsenen oman sähköpostioperaattorin ohjeiden mukaisesti. Todistuksen toimittaessaan henkilö hyväksyy tietojen käsittelyn.
Kuntokeskus Pro poistaa todistuksen omista järjestelmistään välittömästi sen jälkeen, kun taukopäivämäärät on merkitty jäsenen tietoihin. Kuntokeskus Pro ei tallenna muita tietoja todistuksesta. Todistuksesta tulee käydä ilmi, mihin saakka tauotuksen peruste on voimassa ja kenelle se on myönnetty. Arkaluonteiset tiedot voi peittää.
Jäsenyys jatkuu automaattisesti taukoajan jälkeen. Tauotus ja irtisanomisaika eivät voi olla yhtä aikaa käynnissä. Tauotusta ei koskaan voi tehdä takautuvasti
6. Kuntokeskus laskuttaa asiakkuutta 30 päivän välein etukäteislaskutuksena niin, että tulevan harjoittelujakson maksu erääntyy samana päivänä, kuin uusi harjoittelujakso alkaa. Lasku muodostuu automaattisesti 14 vrk ennen eräpäivää, maksuehto 14 pv netto.
7. Jäsenyyden irtisanominen (toistaiseksi voimassa oleva asiakkuussopimus) tapahtuu sähköpostitse. Jäsenen täytyy voida todistaa, että irtisanomisilmoitus on tehty.
Määräaikaisia jäsenyyksiä ei voi irtisanoa kesken sopimuskauden.
Kuntokeskus Pro:n edustaja kuittaa irtisanomisilmoituksen vahvistamalla sopimuksen päättymisen ja asiakkuuden viimeisen voimassaolopäivän sähköpostitse. Mikäli jäsen ei jostain syystä ole saanut irtisanomisesta Kuntokeskus Pro:lta kirjallista vahvistusta 14 päivän kuluessa, tulee jäsenen ottaa välittömästi yhteyttä Kuntokeskus Pro:hon asian selvittämiseksi.
Toistaiseksi voimassa olevan asiakkuussopimuksen voi irtisanoa aikaisintaan 60 päivän kuluttua jäsenyyden aloituspäivästä. Asiakkuussopimukseen sovelletaan 30 päivän irtisanomisaikaa, kuitenkin mikäli kyseiselle ajanjaksolle palvelusopimuksen mukaisen maksuaikataulun perusteella osuu vielä yksi jäsenyysmaksu, jatkuu sopimus vähintään kyseisen maksukauden loppuun.
Mikäli asiakkaalla on sopimusta irtisanottaessa liikuntaseteleillä tai vastaavalla yrityksen myöntämällä maksuvälineellä suoritettuja ennakkomaksuja, ei näitä palauteta tai hyvitetä millään tavalla.
8. Jäsenyys maksetaan kuukausittain sähköpostilaskuna, jonka voi halutessaan tilata omassa verkkopankissaan jatkossa e-laskuna. E-laskuun lisätään 1€ laskutuslisä.
Aloitusmaksu ja ensimmäisen kuukauden kuntoilumaksu maksetaan Kuntokeskus Pro verkkokaupassa tai vastaanotossa, jolloin maksu veloitetaan asiakkaan tililtä välittömästi.
9. Mikäli palveluiden käytöstä sovittu maksu ei tapahdu siten kuin maksuehdot edellyttävät, asiakkaan oikeus Kuntokeskus Pro palveluiden käyttämiseen lakkautetaan kunnes maksu tapahtuu. Toinen henkilö tai yritys voi ottaa vastuulleen palvelusopimuksen mukaiset maksut tai osan maksuista. Toinenmaksaja (maksusitoutuja) voi milloin tahansa, ilman irtisanomisaikaa ja syytä ilmoittamatta keskeyttää näiden maksujen suorittamisen. Tässä tapauksessa täysi-ikäinen asiakas on aina vastuussa kaikista sopimuksen mukaisista maksuista henkilökohtaisesti. Kuntokeskus Pro:lla on oikeus periä viivästyskorkoa ja hinnaston mukaista muistutusmaksua sekä toimistokuluja myöhästyneistä maksuista. Mikäli lasku joudutaan siirtämään perintään, maksaa asiakas perimiskulut.
10. Hinnanmuutoksista ilmoitetaan asiakkaalle viimeistään 60 päivää ennen kuin hinnanmuutokset astuvat voimaan, Kuntokeskus Pro ilmoittaa muutoksista Kuntokeskus Pro:n ilmoitustaululla ja sähköpostitse.
Ennalta maksetun määräaikaisenpalvelusopimuksen hintaan ei voida jälkikäteen tehdä muutoksia kesken sopimuskauden. Ennalta maksetun palvelusopimuksen voimassaoloajan umpeutuessa asiakas voi lunastaa uuden palvelusopimuksen sillä hetkellä voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Kuntokeskus Pro on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle arvonlisäveromuutoksen tai mahdollisten muiden viranomaistoimien hinnoissa aiheuttamista muutoksista vähintään (1) kuukautta ennen tällaisten muutosten siirtämistä asiakkaan maksettaviin hintoihin. Arvonlisäveroon kohdistuvat mahdolliset muutokset astuvat voimaan kuukausimaksullisiin sopimuksiin välittömästi veron muuttumispäivänä.
11. Kuntokeskus Pro pidättää itsellään oikeuden pitää keskusta suljettuna, muuttaa asiakaspalvelun ja keskuksen aukioloaikoja sekä tehdä sesonkiluonteisia muutoksia loma-aikoihin, pyhäpäiviin jne. liittyen. Lisäksi Kuntokeskus Pro pidättää oikeuden muuttaa tai rajoittaa käytössä olevien laitteiden ja tuotteiden määrää sekä ryhmäliikuntatuntien määrää tai lopettaa ryhmäliikuntatunnit kokonaan. Näistä muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin keskuksen ilmoitustaululla, sähköpostitse ja nettisivuilla.
Kuntokeskusta voidaan käyttää myös esittelytilana yritystilaisuuksissa tai mainoskuvauksissa, jolloin Kuntokeskus voi olla hetkellisesti suljettuna. Näistä ja muista erikoistapauksista ilmoitetaan ilmoitustaululla ja nettisivuilla hyvissä ajoin.
Kaikki edellä mainitut erityistapaukset, muutokset ja rajoitukset on huomioitu hinnoittelussa, eikä asiakas ole oikeutettu saamaan niistä erillistä hyvitystä. Ennakkoon maksettuja maksuja ei palauteta millään tavalla.
Kuntokeskus Pro:lla on oikeus yksipuolisesti muuttaa näitä Yleisiä Sopimusehtoja. Kulloinkin voimassa olevat Yleiset Sopimusehdot löytyvät Kuntokeskus Pro:n verkkosivuilta.
Kuntokeskus Pro:lla ei ole velvollisuutta hyvittää jäsenen maksamia maksuja, jos se joutuu hetkellisesti sulkemaan Kuntokeskus Pro:n kuntosalin tai osan kuntosalista siellä suoritettavien välttämättömien huoltotöiden tai muiden vastaavien syiden vuoksi.
Kuntokeskus Pro:lla on oikeus siirtää sopimus kolmannelle osapuolelle ilman jäsenen nimenomaista suostumusta.
Kuntokeskus Pro ei ole vastuussa ylivoimaisista esteistä, jotka estävät tai rajoittavat Kuntokeskus Pro:n jäsentä käyttämästä Kuntokeskus Pro:n kuntosalia. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan sellainen tapahtuma, jota Kuntokeskus Pro ei ole voinut ennakoida tai estää kohtuullista huolellisuutta noudattaen.
Ylivoimaisia esteitä ovat esimerkiksi sota, epidemiat, pandemiat, sisäiset levottomuudet, luonnonmullistukset, yleinen liikenteen tai tietoliikenteen keskeytyminen, lakko tai muu yhtä merkittävä ja epätavallinen syy.
12. Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Tästä sopimuksesta mahdollisesti johtuvat erimielisyydet, joita ei voida ratkaista keskinäisin neuvotteluin,käsitellään Hyvinkään käräjäoikeudessa. Lisäksi asiakkaalla on aina oikeus saattaa kulutushyödykettä koskeva riita-asiansa maksutta myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Lautakunta on puolueeton ja riippumaton, tuomioistuimen ulkopuolinen riidan ratkaisuelin. Lautakuntaan valittaminen on asiakkaalle maksutonta.
Tervetuloa Kuntokeskus Pro:hon!
*Nämä sopimusehdot ovat voimassa 19.2.2023 lähtien
Membership Purchased from the Kuntokeskus Pro Online Store or Reception.
Kuntokeskus Pro Membership and Joining as a Member
The customer agreement with Kuntokeskus Pro is always made through the Kuntokeskus Pro online store or reception. By making the first payment in the online store or presenting official identification when collecting the customer ID, the customer agrees to and accepts the terms defined in this agreement. Customers of Kuntokeskus Pro are individuals who have accepted this service agreement in the online store, paid the initiation and service fees, are at least 15 years old, and have an email address and a Finnish bank account.
Membership for Minors
A person under the age of 18 exercises at Kuntokeskus Pro under the responsibility of a guardian who has accepted the agreement, and a customer ID will only be issued with the guardian’s approval. The parent or guardian is legally responsible for the membership and all associated fees. If the membership is created for a minor, the billing address of the payer/guardian must be provided to Kuntokeskus Pro in the guardian details section of the online store or via email at info@kuntokeskuspro.fi. This ensures that invoices are directed to the correct address. The customer acknowledges that Kuntokeskus Pro operates partially without on-site staff and that the primary means of communication with the center is via email. Kuntokeskus Pro reserves the right to transfer this agreement to a third party.
The customer has the right to utilize the services of Kuntokeskus Pro during the membership period in accordance with the terms of this agreement.
Membership Card and Conditions
The customer is issued a personal key card for membership verification. The customer agrees to scan the key card or use the mobile app to open the door every time they visit Kuntokeskus Pro. The card must also be shown to the staff upon request. Any loss of the key card must be reported to Kuntokeskus Pro immediately.
The customer is responsible for any costs arising from the misuse of a carelessly stored key card.
The customer is responsible for ensuring the accuracy and updates of their address and personal information. Any changes to contact information must be reported immediately. Kuntokeskus Pro stores customer information in its data systems and processes it in accordance with data protection laws.
If the key card is lost, the customer must pay a fee as per the price list to replace it. Damaged key cards are replaced free of charge. The key card may not be transferred to another person. The key card must be returned upon contract termination.
a) If the customer intentionally transfers their key card to a person without a valid Kuntokeskus Pro key card, and that person uses the services without authorization, the customer will be fined €500 (five hundred euros). In this case, Kuntokeskus Pro also reserves the right to terminate the membership immediately.
b) If the customer intentionally grants access to Kuntokeskus Pro facilities to a person without a valid key card, and that person uses the services without authorization, the customer will be fined €500 (five hundred euros). In this case, Kuntokeskus Pro also reserves the right to terminate the membership immediately.
Membership Initiation Fee
At the start of the service agreement, an initiation fee is charged as per the price list. The initiation fee is non-refundable in the event of termination of the service agreement.
Types of Membership
Membership is valid for the contract period specified in the agreement. Membership is personal. The service agreement is valid either indefinitely or for a fixed term. Membership continues automatically or as long as the related payments are made, and the contract has not been terminated via email.
Membership Suspension
Membership can be suspended for health reasons (with proof) or terminated. In all such cases, the customer must notify Kuntokeskus Pro via email or in writing. Other forms of termination are invalid.
A fixed-term annual membership does not include the possibility of suspension or interruption.
In an indefinite membership, suspension is only possible in cases of pregnancy, military service, or serious illness. A continuous membership of at least four (4) months is required before a suspension can be granted.
The aforementioned suspension reason must last for a minimum of one (1) month for the suspension to be approved. The suspension must be arranged via email at info@kuntokeskuspro.fi, after which a reliable proof of the reason must be provided upon separate request. The member is responsible for securely sending the proof. The proof must be sent as an encrypted email following the instructions of the member’s email service provider. By submitting the proof, the member agrees to the processing of the information.
Kuntokeskus Pro will delete the proof from its systems immediately after the suspension dates have been recorded in the member’s information. Kuntokeskus Pro does not store any additional details from the proof. The proof must indicate the validity period of the suspension reason and to whom it has been granted. Any sensitive information may be concealed.
The membership will automatically resume after the suspension period. Suspension and the termination notice period cannot be active at the same time. Suspension cannot be applied retroactively.
Billing
Kuntokeskus Pro invoices the membership every 30 days in advance so that the payment for the upcoming training period is due on the first day of the new period. The invoice is generated automatically 14 days before the due date, with a payment term of 14 days net.
Termination of Membership
Termination of membership (indefinite service agreement) must be made via email. The member must be able to prove that the termination notice was sent.
Fixed-term memberships cannot be terminated during the contract period.
A representative of Kuntokeskus Pro will acknowledge the termination notice by confirming the end date of the agreement and the last valid day of membership via email. If the member does not receive written confirmation of termination from Kuntokeskus Pro within 14 days, they must contact Kuntokeskus Pro immediately to resolve the matter.
Payments
Membership fees are paid monthly via email invoice, which can also be set up as an e-invoice in the customer’s online bank. A €1 billing surcharge applies to e-invoices.
The initiation fee and the first month's fitness fee must be paid at the Kuntokeskus Pro online store or reception and are immediately charged.
Changes in Prices and Terms, and Service Limitations
Price changes will be announced to the customer at least 60 days before they take effect. Announcements will be made via the Kuntokeskus Pro notice board and email.
Prepaid fixed-term agreements are not subject to price changes during their term. to the customer at least 60 days before they take effect. Announcements will be made via the Kuntokeskus Pro notice board and email.
Prepaid fixed-term agreements are not subject to price changes during their term.
Kuntokeskus Pro reserves the right to close the center, modify customer service or opening hours, and make seasonal changes. The center may also be used for corporate events or promotional photoshoots, during which it may be temporarily closed. Such cases will be announced in advance via the notice board, email, or website. to close the center, modify customer service or opening hours, and make seasonal changes. The center may also be used for corporate events or promotional photoshoots, during which it may be temporarily closed. Such cases will be announced in advance via the notice board, email, or website.
Kuntokeskus Pro has the right to unilaterally modify these General Terms and Conditions. The currently valid General Terms and Conditions can be found on the Kuntokeskus Pro website.
Kuntokeskus Pro is not obliged to compensate for payments made by the member if it is forced to temporarily close the gym or part of the gym due to necessary maintenance work or other similar reasons.
Kuntokeskus Pro has the right to transfer this agreement to a third party without the express consent of the member.
Kuntokeskus Pro is not responsible for force majeure events that prevent or restrict a member of Kuntokeskus Pro from using the gym. A force majeure event is an occurrence that Kuntokeskus Pro could not have foreseen or prevented with reasonable care.
Force majeure events include, for example, war, epidemics, pandemics, internal disturbances, natural disasters, general transport or telecommunications interruptions, strikes, or other equally significant and unusual reasons.
Disputes
This agreement is governed by Finnish law. Disputes will be resolved in Hyvinkää District Court or submitted to the Consumer Disputes Board, which provides free and impartial resolution services. by Finnish law. Disputes will be resolved in Hyvinkää District Court or submitted to the Consumer Disputes Board, which provides free and impartial resolution services.
Welcome to Kuntokeskus Pro!
These terms and conditions are valid from February 19, 2023.